Pages

Ads 468x60px

tirsdag 28. august 2012

Undervise Helse- og oppvektsfag!


Til fredagen skal vi i klassen undervise Helse- og oppvektsfag (Helse og sosial, aka HS) med blogging og lære dem å bruke Picasa.

Siden jeg startet bloggen har jeg visst at siden vi skal undervise HS i blogging så er det nok en veldig god fordel å kunne blogge selv. Så jeg har brukt en del tid på å lære meg litt HTML koder og lært meg å bruke blogspot på best mulig måte. Jeg vil ikke tro at det blir noe særlig utfordring å lære noen andre elever å opprette en blogg og vise hvordan du kan gjøre den mer attraktiv. Jeg er nok ikke noe ekspert på området selv, men litt kan jeg. Så jeg får håpe det holder.


Vi fikk vite i dag at vi også skal lære dem å bruke Picasa. Picasa er et gratis fotoalbumprogram fra Google som gjør det enkelt å finne, redigere og dele bildene dine. Den har nå også fått et ansiktsgjenkjennings program som gjør det enkelt å sortere bildene etter hvem som er på bildet. Dette programmet er utrolig lett å bruke og såpass bra at jeg anbefaler alle som ikke gidder/ikke klarer å bruke Gimp, Photoshop og lignende programmer å laste ned Picasa. Jeg trur nok ikke dette heller blir en utfordring å lære de på HS. Som sagt veldig lett å lære og bruke.

Du kan laste ned Picasa gratis her: http://picasa.google.com/

Picasa


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter gjerne spørsmål også :)